tisdag 1 juli 2014

Hur tänkte jag där?!

Idag kom jag på den smarta idén att barnen kan ju få börja grunda lastpallarna som jag har här ute på gården.

Sagt och gjort så satte jag ut plastsäckar i garaget och sa att de kunde ju måla två pallar, varpå både Maja och Julia protesterade för två pallar tillsammans på dem tre var ju så lite.

Tack gode gud att jag inte gick med på fler!

Jag har nu färg fulla garagegolvet, på bron, på mattan och hallgolvet och så mycket gnäll det var efter de målat 1 och en halv pall då ville ingen måla mer.

Själv hade jag den där känslan som man får när man haft världens bästa idé som sedan visade sig vara en av de sämsta idéerna.

Ja ja barnen lär ju inte gnälla om att få måla flera saker iaf.

Imorgon ska de få slå ut spikarna ur de gamla listerna. Undra hur fränt de kommer tycka att det är :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar