onsdag 24 december 2014

Jul

Ja kan man tänka sig, det vart jul i år igen. Det känns som att det var igår som jag skrev på facebook "Sex månader kvar till julafton" och vips så har de månaderna gått.

Kajsa sa idag när vi satt och åt frukost "Ska jag vara så här liten jätte länge" själv tänker jag "Ska jag bli gammal så här fort?"

Tyvärr så är inte julen bara mysigheter, glögg och julklappar för mig. 

Det var dagarna just före julafton 2009 som jag fick besked om att jag hade cancer. Jodbehandlingen fick jag göra slutet av Novembe/början av December 2011. Sen har de av någon korkad anledning satt mina återbesök i början av Januari så då får man spendera julhelgen och nyårs med ett svart orosmoln i bakgrunden. 

En sak är säkert och det är att vi har världens fulaste gran i år. Vi han nämligen en riktig gran och den här granen var utstött av de andra granarna så våran lilla anorexiamobboffer till gran fick flytta hem till oss. Den är så ful att varjegång jag går in i vardagsrummet så börjar jag skratta.

Tanken var att vi skulle skippa gran i år för dels så rymmer vi egentligen inte en gran och sen så skulle tvillingarna ändå bara vara och peta i den och jag får jag dem nog tycker jag, så detta är en sistaminuten gran som jag sågade ner och tog in :p

Jag sitt och överväger om vi ska dela med oss av en bild på den stackars kraken.


Den är så ful att vi inte ens klär den för det är typ lika bortkastat som att sminka en gris. Haha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar