söndag 21 juni 2015

En underbar helg

I helgen har jag "bara" haft Julia hemma. Det är väldigt sällan som det är bara jag och hon så vi har verkligen njutit och hon har varit helt gudomlig att ha hemma. 

På Fredagen kom småpluttarnas pappa och hämtade dem redan kl 10 så då stack jag och Julia till Kåge en sväng sen åkte vi hem och käkade lunch och efter det började vi med det tråkiga, städning.

När hela huset var genomstädat så gjorde vi iordning surströmming och bakade en paj till efterrätt. 

När vi ätit och städat undan så var klockan så mycket att vi vara slappade i soffan tills vi skulle sova.

Sen på Lördagen så fick Julia lära dig tvättmaskinen så hon tvättade två maskiner med sina kläder och som hon sedan hängde (har jag berättat att hon är 10år?!)
Vi klippte gräset och satt ute med våran kyckling och bara njöt av solen.

Sen grillade vi till middagen 

På kvällen så passade jag på att sy lite och ALLT gick fel. Mönsterpappret var slut så jag skissade på smörpapper vilket inte är då bra få bläck inte riktigt fäster så jag vart blå om händerna. Jag fick sprätta flera gånger. Inte en söm hamnade för den skulle och jag lyckades göra hål intyget.


(Sixten älskade dock dina nya kalsonger så det var ju bra haha.)

Sen såg vi film och jagade hamstern som smet (igen) hon är en jäkel på att få upp buren.

Idag har vi varit och köpt trall till våran lilla pooltrerass (det låter häftigare än vad det är) som vi börjat bygga. 

Så med andra ord en riktigt lyckad helg måste jag säga!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar