måndag 10 november 2014

Hejdå lattemammabloggen

Jag har bloggat i omgångar, man skulle väl nästan kunna kalla mej periodare.

Första bloggen jag hade skapade jag mest för att få ur mig en massa ilska som fanns i separationen. Inte alltid så genomtänkt men hallå jag var 23 och jag kan ju säga att de på andra sidan som var betydligt mycket äldre än mig betedde sig inte ett dugg bättre.

Detta är snart 10 år sedan jag har vuxit upp om andra gjort det vet jag inte, men det är inte min huvudvärk.

Sen startade jag en ny blogg flera år senare men la ner den med tiden, började igen med ytterligare en ny blogg för att nå ut med MamaMia som mitt klädmärke hette. Jag utvecklades inom sömnaden och gjorde mig av med det klädmärket.

Startade företaget och öppnade butiken Crazy Kidz köpte även upp namnet så nu är det MITT så ingen annan får sy och märka kläderna med det namnet, ungefär som Levis haha ni ser likheten va?

Så blev jag på tjocken igen och denna gång blev resultatet tvillingar. Jag fick stänga ner min butik och ta två extra jobb för att hinna få upp mammapengen. Det är ju som härligt om man har råd att ge barnen mat, blöjor och kanske en leksak ibland. (kläderna syr jag ju själv *gapskratt*)

Varför jag skrattar? Jo för det är som med skomakarens ungar, han lagar skor åt alla andra men hans barn går i trasiga. Mina barn har hela köpeskläder och väldigt lite hemsytt.

Jag la även ner denna blogg.

Jag separerade igen och blev nu självstående med 5 mini me
Bloggandet började lite smått i ny fattning, jag ville ha en vit och fin blogg där jag dricker te i snygga muggar och det står Carpe Diem på mina vita fina väggar.

Bloggandet dog. Varför? Jo för att jag är inte hon som bloggar 20 tusen gånger om dagen och som har det så där perfekt som man gärna visar i dessa bloggar.
Jag hinner inte med hälften av alla mina måsten och jag gör fasen inget annat än städar och tvättar.

Så nu tänkte jag ta upp bloggandet igen och bara för att göra det klart från början jag har inte tänkt klaga på mina barns pappor visst jag tycker ibland att de är dumma i huvudet men jag tror helt klart att det är ömsesidigt och det är inget som någon annan har att göra med så är du här och läser för att få sådana smaskigheter så är det lika bra du går.

Nu till något jag förundras över, min hall. Varför är den ALLTID stökig?! Jag städar den och städar den och städar den och sen vänder jag mig om och då är det som att någon smäller en bomb där.


Strunta i de fruktansvärt fula färgerna i hallen, det såg ut så här när vi flyttade in och jag har inte kommit dit i mina renoveringar. Håller fortfarande på att göra klart vardagsrummet som blir vardagsrum/sovrum/syrum jag ska alltså få in sakerna från ett överfullt rum på 10kvadrat till ett rum på ungefär 4 kvadrat och då ska även sängen vara där.
När jag skriver överfullt rum så var det verkligen överfullt, jag lyckades förra julen gömma en massagefåtölj där inne i 2 månader (den skulle bli en julklapp) Så fullt var rummet.
Nä nu ska jag gå och städa i hallen innan twinsen vaknar och sedan ska vi iväg och hämta upp en tupp till våra hönor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar