lördag 15 november 2014

Surfittor i hönshuset

Då våran tupp blev knäpp och sparkade Kajsa vid tre tillfällen på en och samma dag så fick han dejta huggkubben och ligger nu i delar i våran frys. 

För en vecka sedan så hämtade vi hem två herrar som är söta som socker, uppskattade hönorna det?

ICKET!

De är så elaka med killarna och hackar på dem hela tiden. De får inte röra sig för då kommer surhönorna flygande och pickar dem i skallen. 

Det har gått så långt att killarna ligger i värpredena med huvudena inåt för att slippa bli anfallna. Går den ena killen ut så flyger de på honom, sedan trycker en av hönorna in sig i redet bara för att få picka på den andra stackaren. 

Så nu ikväll fick vi nog och plockade ut killarna så inatt får de sova i en bur i hallen. De har fått vatten och en massa god och näringsrik mat. 

De verkar njuta av sin semester.

Idag var vi iväg och kollade på Majas innebandymatch.

Jag ställde klockan igår kväll och vi klev upp när den ringde i morse. Jag förklarade för barnen att senast halv ska vi sitta klara i bilen om vi ska komma i tid.

Klockan närmade sig halv och jag stressade på barnen så vi skulle komma iväg i tid. Halv satt vi i bilen och då slår det mej att vi är ju två timmar tidiga. *suck*

Det är ju inte första gången jag gör så här, Jag blir så trött på mig själv!

Ja ja nu hann vi köra en sväng för att kolla vart det är jag ska jobba till veckan, sen körde vi till Lidl och köpte lördagsgodis. Sen helt plötsligt så blev det bråttom så vi inte skulle komma försent till matchen. 

Haha jag orkar inte med mej själv. Jaja vi kom i tid till matchen, barnen skötte sig jätte bra och Majas lag vann med 10-0 Maja gjorde två assister och ett mål så hon var väldigt nöjd med sin insats.

Nu ska jag skutta i säng. Imorgon ska vi fixa på övervåningen så att tjejerna kanske kan börja sova i sina nya rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar