söndag 18 januari 2015

Alla dessa hjälpsidor

Ja jag vet jag ska egentligen inte säga något jag har ju själv startat en hjälpsida www.facebook.se/mathjalpen och vi var ju nya och gröna. Men när jag startade så fanns det inte så många hjälpsidor.
Nu ligger vi som näst störst av alla hjälpsidor =)

Jag försöker kolla igenom de andra sidorna för att se om någon dubbelsöker (har ärenden på flera sidor samtidigt) för det tillåter vi inte.
Det jag har sett är rätt skrämmande.

Vi nekar väldigt många sökande, just för att vi ser att behovet är inte så stort som de vill att man ska tro. Mina admins jobbar väldigt flitigt på att kolla upp dessa sökande, till vissas människors stora förtret men vi har märkt att de som skriker högst är oftast de som har något att dölja.

Så vad händer då med dessa som vi nekar, jo då ser man hur de får ärenden på andra sidor istället. Tragiskt men sant.

Så man ser hur dessa människor sätter i system att söka på de mindre sidorna för de har inte samma koll och visst alla är vi barn i början men det känns som att dessa små sidor inte ens är intresserade av att kolla upp deras sökande.

Jag har sett en sida bland annat som gav ett ärende till en människa och de visste inte ens vad hon hade för hemadress. Eller sidor som jag kontaktat och förklarat att du människan som ni har som ärende har vi just nekat pgr av....... sen låter dem ärendet ligga kvar.

Det känns så trist för när givarna blir lurade på dessa sidor så tappar de ju lusten att hjälpa och det lägger ju krokben för barnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar