måndag 19 januari 2015

Bakat bullar

Nu jobbar jag ju halvtid Januari ut. Sen blir det heltid igen. Det borde vara lag på att småbarnsföräldrar ska jobba halvtid.
Vilken energi man får. 
Trots 2,5 timmas icke sammanhängande sömn inatt så åkte jag på jobbet (började 7:30)
Sen slutade jag 11:30 så jag hämtade hem barn. Bäddade ner de två yngsta i deras sängar, sen la jag och Kajsa oss i soffan och slappade tills pluttarna vaknade.

Strax efter kom stortjejerna hem och det blev fullrulle. Innan barnen la sig hade jag hunnit duscha tre av dem, plockat ner tvätt som torkat, hängt en maskin och startat en ny.

Jag hade även hunnit kasta ihop en smet med hastbullar och gräddat dem så barnen fick till kvällsfika.
Sen körde jag igång med ett bullbak.

Så jag har hunnit baka kanel och vaniljbullar in för kommande kalas i Februari.

Tyvärr så hade jag missat att vi inte hade något pärlsocker hemma då de blev lite tråkiga och sedan försökte jag få ut 40 som i receptet och då blir de ju toksmå. Jag brukar få typ 25-30 i vanliga fall.


Nu är det ju bara den tråkiga biten kvar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar