torsdag 1 januari 2015

Så mycket ångest, stress och press men varför?!

Jag förstår inte hur en dag kan ge så många människor så mycket ångest.

Som att 12slaget är så magiskt, nu börjar det nya livet, oskrivna blad, vi ska tänka tillbaka på året som gått och lägga djupa statusuppdateringar på Facebook.

Tänk om vi var lika måna om varje minut så som vi är just efter 12-slaget. För det är inte de första minuterna på det nya året som är de viktigaste utan det är ju alla de övriga minuterna som är viktiga.

Men så är ju inte jag så mycket bättre så jag började tänka på mina nyårsaftnar, vem jag var med, vart jag var och hur det såg åt. Vet ni vad jag kom fram till? Den känslan som har funnits där vid tolvslaget har faktiskt speglat mitt år. Helt sjukt. Det är nästan så att jag blir lite skraj och redan nu känner ångest för nästa nyårsafton

Har inte tänkt gå varje nyårsafton tillbaka i tiden men jag tänkte jämföra mitt år lite med förra nyårs.
Huset är fullt med folk, men jag har en känsla av ensamhet gnagandes i mig. Vi umgås och har det trevligt så kommer 12slaget och alla skålar i dricka. Tvillingarna är inte ens året, men de är med ute och skålar och allt är lite så där kaosartat som det är när man är 9 barn och 6 vuxna. Tvillingarna gråter och jag får gå in med dem och göra välling, raketerna får jag inte se för jag är ensam inne med bebisarna.

Det var starten på 2014

Det var även det året vi separerade jag och de smås pappa.

Så kommer denna nyårsafton. Vi är denna gång 2 vuxna och 7 barn. Kvällen flyter på hur lugnt som helst. Alla barn är vakna hela kvällen, ingen blir osams, stämningen är lugn.

Vi äter mat och efterrätt.



Sixtens nya vita tröja var fylld med choklad, blåbär och hallon efter att han mumsat i sig sin efterrätt. Så jag tänkte lite på skämt att så som tröjan ser ut efter tvätten, så kommer mitt 2015 bli. Tröjan var fläckfri när jag tog ut den ;)

Här är de tre yngsta, klockan är 23:50 och vi ska strax skåla in det nya året och gå ut för att kolla på raketerna.

12-slaget kom och vi skålade, kollade raketer tillsammans, gästerna åkte hem, vi gick in och jag la barnen som somnade omgående.

Jag hamnade i soffan med en härlig känsla i kroppen, kollade mitt konto och jag hade vunnit på lotto. 19kronor =) Rättade min nyårsbingolott (köpte och hade i skåpet men inte med avsikt att spela utan bara för att ha en) jag vann 100kr på den.

Jag tror 2015 kommer bli mitt år. Det känns bra och jag blickar framåt med nyfikna ögon. Nu ska det bara bli bra besked när jag ska till Onkologen den 12/1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar