onsdag 18 februari 2015

Duktiga

Idag på morgonen så var Sallys blöja nästan helt torr så jag frågade om hon skulle sitta på pottan, vilket hon ville.
Förra veckan bajsade hon på pottan och det syntes på henne att hon fattade vad hon skulle göra.

Mycket riktigt så bajsade hon. Hon ställer sig upp och tittar stolt på sitt verk. Sixten tittar också, rynkar på näsan och sträcker ut tungan och säger blääää. Han var inte lika impad.

Så nu ikväll så ville båda sitta på pottan och man såg hur Sally försökte bajsa, men utan framgång. Efter ett tag kissade Sixten. Så jag torkade honom och tömde pottan i toastolen.

Sally ville sitta kvar så jag tänkte att Sixten får vara utan blöja fram till läggning. Så Sally fick sitta i fred på pottan, jag går till köket för att städa undan middagen.

Sally är jätte duktig och kissar i pottan och sedan ska hon tömma pottan i toan. Det går så där.
Slutade med att jag fick skura toagolvet.

Men vad gör väl det, båda småpluttarna har ju varit jätte duktiga.

Nä nu ska jag försöka sova, hade öppning på jobbet idag väckaren ringde kl 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar