fredag 27 februari 2015

Själv är bäste dräng

För snart ett år sedan bytte jag bil.

Bilen har en inbyggd stereo så där som nyare bilar har, men då den varit utan ström så måste man slå en pinkod för att få igång stereon.
Detta för att göra dem mindre stöldbegärliga.

En kille som jag känner lovade att hjälpa mig skruva lös panelen så jag fick koden som stod på stereon, för den måste man sedan lämna in för att kunna få pinkoden.

Han började skruva i våras men gav efter ett tag upp och efter det hände det inget mer. Då det dessutom skulle kosta 500kr att få pinkoden så kände jag att jag inte riktigt haft råd att fixa den.

Så i förrgår satt jag utanför Julias dans och väntade. Det var 20 min kvar innan hon slutade så jag tänkte jag testar.

Jag skruvade lös panelen, tog koden och satte tillbaka allt jag skruvat lös plus sakerna han skruvat lös utan att sätta tillbaka. Det tog ca 15 minuter och hade nog bara tagit 10 om jag gjort det dagen då det var ljust.

Sen igår kväll mailade jag ett utländskt företag och 10minuter senare och 68kr fattigare hade jag koden till stereon.

Så idag ska vi poppa musik på väg till förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar