söndag 8 mars 2015

Årets Kvinna 2015

I Onsdags så hade jag öppning på jobbet, vilket betyder att väckarklockan ringer kl 4 denna gång tom 3:45 då jag skulle börja lite tidigare än vanligt.

Så på kvällen tänkte jag att jag skulle göra en tidig kväll. I chatten som vi på Mathjälpen har skriver en av mina handläggare Kolla vilket mail du fått Mia.

Jag var tvungen läsa mailet två gånger innan jag fattade att jag blivit utsedd till Årets Kvinna 2015. Jag blev så rörd att jag började gråta. Haha. Vet inte om det var en blandning av trötthet och att jag blev så rörd.

Så idag var det dags att få ta emot blommor och diplom. (Det har varit lite svårt att inte få berätta åt någon om detta, men jag har varit tyst som en mus)

Så jag vill tacka alla ni som nominerat mig (Fick höra att det var några stycken) sen vill jag även tacka SKEVA som anordnade tävlingen och som uppmärksammar att vi kvinnor kan.

Mer om SKEVA och deras arbete kan ni läsa här http://www.skeva.se/ Ni kan även gilla deras Facebooksida här  https://www.facebook.com/skellefteaenplatsforkvinnor?fref=ts

Motiveringen till varför det blev jag är:

”Genom att grunda och driva Mathjälpen i Sverige har Mia Älmeros hjälpt flera hundra personer, främst ensamstående mammor, som stått utan mat och annat som barnfamiljer kan behöva. Med sitt starka engagemang och ideella arbete har hon fått Mathjälpen att växa och sprida sig till fler städer runt om i Sverige.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar