torsdag 12 mars 2015

I bland är det inte så lätt att göra juice av livets citroner

I Tisdags hade vi kvällsträff på jobbet och när jag jag kom hem strax efter 20 så stoppade jag i säng de barn som inte redan sov och bäddade om de som lagt sig men inte somnat.

Sen tog jag en snabbdusch och kastade in arbetskläderna i tvätten.

När maskinen var klar så hade den inte riktigt tömt vattnet så jag fick köra en extra centrifugering. När den var klar och jag skulle hänga kläderna så skakade jag tröjan så där som man gör och då trillar det ut en död näbbmus. *blä*

Den var inte så hel mitt på kroppen. Jag fattar inte hur den tagit sig i tvättmaskinen och jag vet inte om den var död innan jag körde igång maskinen. Stackars näbbmus.

Fick åka hem från jobbet igår för det kändes som att jag skulle åka på magsjuka. Jag hade ont i magen och när jag rapade smakade det svavel. Så till sist bestämde jag mig för att åka hem för om det är magsjuka vore det ju inte så fränt om jag smittade hela förskolan. 
När jag gick till bilen så såg jag att det hade ett missat samtal och ett meddelande lämnat på mobilsvar.
Det var från tvillingarnas avdelning Sally hade ögoninflammation. Så planen att åka hem och sova byttes till att hämta hem tre små barn. *suck*

Jag la mig på soffan i hopp om att få slumra lite och att kanske åskan som var i magen skulle lugna ner sig, eller så inte. Sixten och Sally skulle helst velat krypa in under skinnet på mig. Skrikande och gråtande min mamma så försökte de få mest plats i min famn. Jag fick både knän och fötter i min mage. Inte så kul när man redan mår illa.

Kl 16:30 hämtade jag Julia från fritids och sen var vi tvungen att åka till stan och hämta upp Maja som varit på träning. Sen blev det en "snabb" sväng på ICA för att ladda med lite mat,


 Detta får jag

Ibland måste man få muta barnen lite.


När vi kom hem hade jag fått feber och kände mej mer död än levande, men middagen skulle göras och sen hade jag Julia som skulle hämtas från sin dansträning.
Kl 19:20 låg alla barn i sina sängar (Ja utom Maja som fortfarande höll på att göra sig klar för natten) då somnade jag på soffan. Jag låg inte ens rakt utan i en sväng, sen sov (tror snarare jag svimmade av) jag där till kl 4 på morgonen då Sixten ropade på mig.

Jag gick in och bäddade om honom, borstade tänderna och la mig och fick sova 2 timmar till. Ska snart prova dricka lite Proviva och hoppas att inte magen bryter i hop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar