onsdag 18 mars 2015

Vakat över Sally

Kl 2 inatt så vaknade jag av att Sally grät och sedan att hon kräktes.

Åh nej magsjuka tänkte jag medans jag yrvaket sprang in till deras sovrum. Hon hade inte spytt så mycket i sängen, men jag var ju ändå tvungen att slita bort det nerspydda lakanet.

Då känner jag att flickan är stekhet. 40 grader visar örontempen. Hon hade ju varit feberfri nästan hela dagen. Vad hände?!

Gav henne alvedon och vatten och la henne i min säng så jag kunde ha lite koll på henne. Hon bara låg och flämtade. Efter 1,5 timma så hade hon fortfarande 40 i temp. Då var det bara ta ner henne i duschen och försöka sänka kroppstempen på det sättet och det funkade.

Sen upp och torka henne, på med ny blöja och pyjamas och sedan låg jag och tittade på henne tills hennes andning blev mer normal och jämn och hon somnade. Då först vågade jag mig på att blunda. Kl 6 ringde väckarklockan så inte blev det så mycket sammanhängande sömn, så idag känner man sig rätt sliten.

Hon ska få vara med Farfar imorgon också. Nog har jag tur att barnen har Farfar och Farmor så nära och att de är så gulliga som ställer upp.

Idag hade de hämtat hem de andra tre barnen från förskolan så när jag slutat jobba kunde jag åka och hämta barnen hos dem, då hade de fått middag. Vilket underlättade då jag hade Maja på träning i stan som skulle hämtas kl 17 och Julia på träning i Kåge och hon skulle hämtas 18.

Men nu tror jag att jag ska gå och lägga mig och hoppas på an lugnare natt med en massa sömn för oss alla.

God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar