torsdag 16 april 2015

Fy vad man känner sig otillräcklig

Att känna sig otillräcklig gör varje förälder någon gång, men det finns olika skalor på det.

Att vara självstående med fembarn och tre ligger (läs klänger) i vattkoppor då inte bara känner man sig otillräcklig då ÄR man otillräcklig.

Maja var tvungen missa sin innebandyavslutning igår för det var mamma barnmatch men det kunde vi inte åka på eftersom Sixten har vattkoppor.

Inatt så vaknade Sally med feber och sen även Kajsa. Nu har det börjat dyka upp koppor på deras kroppar också.

Senaste dagarna även om idag har varit värst, så har alla tre slagits om vem som kan vara mest i min famn. Tre som slåss om utrymmet och tre som gråter då ingen vill dela med sig av mamma.

Hemmet förfaller för man hinner inget (och nu tänker ni säkert men sitt inte här och gnäll gå och städa) jo jag ska. Men när man sen kl 6 haft tre stycken som antingen bytt av varandra eller alla på en gång klängt på en så är det ganska skönt när två ligger i sina sängar och en sitter på toan. Så då får man sätta sig ner och andas i några minuter.

Snart är lugnet över ska gå och renbädda åt Kajsa som spillt saft på sitt täcke (så går det när man ska vara snäll med det febriga barnet och blanda lite saft till henne) sen ska jag hugga tag i diskberget som vuxit sig större under veckan.

Jaja jag får stå och drömma om min äggkläckare som jag beställt snart har vi förhoppningsvis små kycklingar som med tiden ska ska växa upp till hönor och lägga blå/turkosa ägg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar