fredag 2 maj 2014

Jaha då hade jag sovit klart

Sixten och Sally är född prematur de kom i v 31+3 och 31+4 (ja de föddes olika dagar fast de är tvillingar. Sixten kom före kl 24 och Sally efter)
När de var 4 veckor gamla så smittades de med det hemska RS-viruset som för en vuxen bara är en förkylning men för en bebis kan bli livshotande.

Eftersom tvillingarna egentligen inte ens var född så blev de ju så klart jätte sjuka. Sally höll vi på att förlora (det ska jag berätta mer om en annan dag)

Så sviterna från det hela resulterade i att Sally fått diagnosen astma men astmamedicinen gör henne inte fullt bra (men en av bieffekterna av medicinerna är just astma skrattretande nog)
Så nu är hon utan medicin och det märks ingen skillnad.

Nu inatt väcker hon mig (hon är alltså ganska precis 15månader 13 om man korrigerar till åldern hon borde vara om hon inte kom förtidigt)
Då har hon fått krupp (de tre stora tjejerna har och krupp ibland)
Så då var det bara kliva upp och inhalera sen bädda om sig med täcken och filtar och sitta ute på bron i väntan på att det skulle bli bättre och efter ca 30 minuter så blev det bättre (tidigare så har det resulterat i ambulansfärd och 2 dygn på barnavdelningen) nu ligger hon nerbäddad i sin säng igen och jag ligger och stirrar i taket och vågar inte somna. (Framsteg är det men jag är livrädd att hon ska bli så där dålig igen.)

Tack gode gud att jag hade henne hemma inatt så hon inte sov borta, förstå om man har barnvakt eller liknande till henne så inträffar detta *ryser*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar