måndag 5 maj 2014

Vänner är bra att ha

Idag formaterade jag om datorn. (Har inte gjort det på 4 år så med andra ord har jag aldrig formaterat om denna dator då den är yngre än fyra år)

När jag kom in där man formaterar om hårddisken så hittade jag massa skit som jag inte behövde. Jag menar varför skulle HP skrivaren ha eget utrymme. Klick så då var den formaterad. Backup tjafs äh jag hade inte det på min förra dator har inte behövt det på denna och kommer inte behöva det heller.
Klick så var det borta.

Så partionerar vi om hårddisken så vi får en C och en D perfekt då installerar vi windows. Trallar på och känner mej rätt nöjd med städningen i datorn.

Så var installeringen klar och nähä jag har visst inget internet. Jaha nätverkskortet hmm inga drivisar till den. Ringer Thony min räddare i nöden. Jaha man skulle visst inte radera de där sakerna som jag tagit bort tydligen så behöver man ingen windows-skiva utan det finns i datorn. Jaha min dator heter ju HP det var inte skrivaren som skaffat sig lite eget utrymme.

Jaha nu känner jag mej lite dum. ATTANS!

Det tog tid och vi provade många vägar men kl 21:30 (ungefär) så fick jag igång det trådlösa på datorn. Vilken lycka!

Helt sjuk men så beroende är jag visst av att ha internet i datorn. Lite skrattretande då jag oftast surfar med paddan eller telefonen :p I-landsproblem. Men saker ska funka så är det bara.

Nu ska jag skutta i säng. Ska med Sally till läkaren imorgon på morgonen och Sixten ska träffa tandläkaren.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar