tisdag 3 juni 2014

Jag är inte stolt över mig själv.

Det gick jätte bra på Ica Maxi idag. Första halvan av affären tog ungefär 1 timma vi kollade på leksaker, kläder osv. När vi gått halva affären då bajsar Sixten. *suck*

Försöker skynda på handlandet lite då bryter Kajsa ihop första svängen och blir jätte arg, det slutar med att jag sätter ner henne i vagnen där hon står och hoppar och skriker. Jag försöker tala henne till rätta och lyckas efter ett tag.

Hon får komma ner från vagnen och vi fortsätter handlingen. Efter ett tag så bryter Kajsa ihop igen och det slutar med att en arg Kajsa hamnar i kundvagnen och jag fortsätter min handling.

Efter ett tag så lugnar hon ner sig och då bajsar Sally. *dubbel suck*

Skyndar iväg till kassorna och är så glad att självscanningen finns så man slipper kö. Kajsa får komma ner på golvet och jag drar kortet. AVSTÄMNING PÅ ALLT!!! Jag har alltså handlat 6 kassar med mat och saker och nu ska allt upp.

Kajsa som har blivit lovad korv vart inte nöjd över att mamma skulle packa upp alla saker för vi skulle ju bara betala och sen köpa korv.

När vi kört igenom alla saker så har jag missat att scanna in ett av bröden. De hade hönökakan för 10kr/st och jag hade köpt två men tydligen bara skjutit in det ena. Jag har alltså handlat för över 1000kr och det misstämmer på 10kr. *gaaaaaah*

När vi står och försöker packa ner sakerna så sticker en trotsig Kajsa iväg med vagnen så jag säger till henne på skarpen vilket slutar med att hon vägrar prata.

Vi står i kön och jag frågar om hon vill ha varmkorven i vanligt bröd eller ett bröd med hål i. Inget svar.
Jag upprepar min fråga. Inget svar...
Säger frågan igen och förklarar att svarar hon inte innan jag räknat till tre så blir hon utan korv.
1. Kajsa skriker sluta räkna. 2 skynda dej att svara. Kajsa skriker sluta räkna. TRE! stoppar ner en jätte arg Kajsa i vagnen som skriker hela vägen ut ur affären.

När man handlar med tvillingarna så måste man ta två vagnar för de har inga tvillingvagnar på affären vilket jag tycker är helt värdelöst. Hur svårt kan det vara att köpa in en eller två sådana vagnar?!?!

Jag ska ringa runt till olika affärer i Skellefteå och den första som fixar en sådan vagn ska hädanefter få våra pengar.

Iaf så går vi ut till bilen och Kajsa är arg, ni vet så där arg som man kan vara när man är 3 år och trött och så där äckligt less på att handla mat med mamma.

Jag lyfter in stinbkomb nr 1 i bilen och när jag håller på att spänna fast stinkbomb nummer 2 så kommer det fram en äldre kvinna till Kajsa.

Nu är det så här att när man är liten och arg då skriker man eller gråter och då ska alla gamlingar komma fram och prata med en. Idag var det värsta russinrallyt på Ica Maxi jag undrar om varje pensionär i Skellefteå var där och säker 15 st stannade och skulle prata med Kajsa.

Jag förstår om hon blir less. Så nu kommer alltså tant nr 16 fram och börjar fråga varför Kajsa är arg. Kajsa som är less säger till tanten. GÅ! Var på tanten fortsätter att envisas med att prata med henne och peta på henne. Nu är Kajsa jätte arg och skriker GÅÅÅ!
Då säger tanten Men vad är det för fel på dej?! Kajsa svarar GÅÅÅÅ!!! Tanten säger igen Men vad är det för fel på dej?!?!

Nu brinner jag av. Många saker kan man säga men man frågar inte en treåring vad det är för del på den. Så jag stegar fram och säger till tanten Men så där säger man väl inte. Du kan ju inte säga till en treåring Vad är det för fel på dej?

Tanten: Ja men hon skriker ju.
Jag: Ja hon är tre år och arg och då skriker man, men du kan ändå inte säga till en treåring vad är det för fel på dig. Utan lyssna på henne, låt henne vara och gå härifrån.
Tanten snäser: Men går det inte att få tyst på henne.
(mamma är du säker på att inte min pappa är Italienare för jag kände hur jag ville välta bord)
Jag: Jo det går det, men går det att få tyst på dig?
Tanten: Ja det är jätte lätt.
Jag: Bra gå härifrån då och var tyst!

Tanten gick. Kajsa stod och gapade.

Jag är inte stolt men ibland rinner bägaren över!

När vi satt i bilen och skulle köra hem så var Kajsa fortfarande arg över att hon inte fick en korv så jag säger till henne att vet du Kajsa nu är mamma less du har betett dej jätte dåligt, Sixten och Sally har bajsat och nu vill jag hem.

Till svar får jag:: Vad är det för fel på dej?

Vad ska man säga?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar