måndag 16 juni 2014

Självklart var det Sallys

Ni som känner oss vet ju hur Sally är och vilken kämpe denna lilla tös är.
När jag känner mig lite mer redo ska jag berätta om den 6/2-2013 när vi höll på att förlora Sally. men inte idag jag är inte riktigt där än.

Iaf så skar jag upp en liten körsbärstomat från min planta som jag har i vardagsrummet och gav den till kycklingarna. De blev helt tokiga och jätte oroliga och sprang runt och pep av förtvivlan då det kommit in något mystiskt i deras bur.

Självklart så var Sallys kyckling (som dessutom är minst av alla kycklingarna) på att detta går att äta, så hon norpade åt sig en bit tomat och sprang skrikande runt i buren och väjde för de andra kycklingarnas näbbar som försökte slita tomaten av henne. De fattade inte att det fanns en bit till dem var inne i buren.

Till sist lyckades Sixtens kyckling slita tomaten från Sallys kyckling men hon var snabb att ta tillbaka den och sedan fortsatte jakten. När Agda (som Sallys kyckling heter) lyckades äta upp sin bit så sprang hon och hämtade en ny bit som hon skrikande och springande åt upp medan de andra kycklingarna jagade henne.

Hon åt upp hela körsbärstomaten!

Det förvånar mig inte att det var Sallys kyckling som gjorde det, för Sally hade gjort likadant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar