torsdag 19 juni 2014

Kåge måste ju ha en av de bättre förskolecheferna!

När tvillingarna föddes och jag ville ha lite utökad tid på Kajsa så var det inge problem alls utan jag fick ta vilka tider jag ville.
Tvillingarna kom ju 2 månader förtidigt vilket medförde att de skulle matas strikt var tredje timma dygnet runt. Varje matning på natten med blöjbyten tog 1.5 timmar vilket betydde att jag fick ungefär 1.5 timmas sömn i stöten. Sen vaknade Kajsa fortfarande på nätterna så sömn var en stor bristvara hos mig.

Så det var guld att kunna lämna henne några timmar extra hos dagmamman. (efter ungefär 2 månader hemma så gick hon ner på 15timmar/vecka men det var mitt val.)

Sen flyttade vi till Ersmark (ca 5 km från barnens skola) vi hade blivit lovade att om det fanns skolskjuts så skulle barnen få åka. Jag kollade upp och det fanns och de skulle även rymmas. Så kom dagen då beslutet damp ner i brevlådan (ungefär 3 veckor efter skolan började) vi fick avslag.
Enligt hon som sitter med detta så skulle det bli en fördyring att låta Maja och Julia åka med.

Bussen stannar ofta utanför vårt hus för att han inte får köra ut ur Ersmark fören efter en viss tid så är de tidiga väntar de utan för vårt hus, bussen är halvfull och det passerar 4 bussar till vid samma tid.

Men mina barn ryms inte, om jag nu inte köper ett busskort till dem för egna pengar. Då ryms dem.

Iaf så har jag därför fått ha Kajsa på 19,5 timmar/vecka så det passar med Maja och Julias skoltider. Detta har jag ju fått betala 750kr/månad för eftersom hon går med är 15 timmar och 15 timmar är gratis.

Nu när jag bor själv med barnen så har jag gratisbarnomsorg så jag tänkte att få se nu hur detta kommer gå till hösten när även tvillingarna börjar.

Pratade med områdeschefen och hon tyckte att det måste de ju kunna gå med på. Så även tvillingarna kommer få gå 19,5 timmar/veckan när de börjar till hösten, så det känns ju jätte bra. då får vi se vad jag ska hitta på att göra till hösten. Jag har några funderingar men inget jag bestämt mig för än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar