tisdag 12 maj 2015

3 av 10

Jag köpte 10 ägg för att kläcka fram egna kycklingar men tyvärr gick det inte som tänkt. Först så dök inte äggkläckaren upp som lovat så äggen blev liggande hör hemma. 
Efter några dagar satte jag dem under en lampa och när kläckaren väl kom så flyttade jag över dem dit.

Jag frågade killen hur hög kläck han brukade ha och han svarade 90%
Minst tre ägg var då obefruktade vilket gör att klacken inte kunde bli mer än max 70% men då hade dessutom luftbubblan lossnat på två under frakten men det är sånt man får räkna med de kommer ju med posten.

Men sist jag lyste äggen så levde det bara i tre av dem. Vilket betyder att om dessa kläcks så hade jag en kläck på 30% OM de kläcks.....

Beräknad kläckas är imorgon men jag är skeptisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar