söndag 17 maj 2015

En höna

Efter att ha stirrat på äggen sen i Onsdags så började hoppet ge vika mer och mer. Det komme nog inte bli kycklingar av denna lilla kläck.

Så idag pratade jag med en på messenger och hon frågade lite runt äggen och då helt plötsligt hör jag ett pip.

Jag springer till kläckaren och mycket riktigt det var ett litet hål i det ena ägget.


Men sen var det rätt stilla. Jag hörde något litet svagt pip då och då. Tillsist var vi tvungen att åka iväg på fotboll för Maja skulle få spela med 02:orna.

Vi åker vid 11:45 efter matchen så skulle vi handla och vi var inte hemma fören 16:30
Kändes som trist att vi skulle missa när våran första kyckling kläktes.

Men när vi kom hem såg det ut så här

Med andra ord så hade vi inge missat så mycket :p

Sen gick det fort på mindre ön två timmar så var hon ute.



Hon är jätte gullig, jag har tom hållt henne en liten stund när jag skulle lysa och kolla om de andra två äggen var döda. Men jag tycktes mig se att det rördes i ena så har vi tur kommer det en kyckling till eller förhoppningsvis två. Tror dock att hon blir en ensam kyckling, men vi får väl se.

Det visade sig att detta var en höna iaf Yeah!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar