torsdag 3 april 2014

Flyttat dörrar

Vi har en källardörr som tjärvar så ibland kommer man sig inte ut ur källaren. Idag så åkte den där grejen 
(Ja ni ser ju bilden ) in i dörren så dörren gick inte att stänga. Med två ettåringar så vill man kunna stänga källardörren. Så på morgonen så skruvade jag isär låsanordningen på dörren men lyckades inte få till det. Så jag hakade lös dörren och tog dörren från företagsrummet och satte till källaren. Tror ni det funka? 
Nej så klart inte det skiljer ca en cm från hålet i karmen dör den där grejen ska in. Med andra ord så klickar den inte fast så dörren blir stängd.

Så jag tänkte lyfta lös dörren igen och sätta tillbaka den dör den var. Jag tar i för kung och fosterland men dörren sitter fast. *suck*

Eftersom jag var tvungen att köra barnen till skolan så sköt jag vedlådan för dörren så inte tvillingarna ska lyckas peta upp den. 

Så nu när jag kan tvillingarna så skruvade jag ihop den första dörren, lagade så den för ploppen komm ut smörjde upp föraren och lyckades med hjälp av hammaren få lös dörren. Så nu sitter dörrarna där de ska och källardörren är fixad. Hade iof varit lättare att fixa den på en gång istället för att springa runt som en yr höna med tunga dörrar.

Man får inte göra det för lätt gör sig :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar