onsdag 2 april 2014

Jag vill börja med att be alla på ICA Maxi Skellefteå om ursäkt!


Idag så skulle Maja och Julia gå till deras pappa en sväng efter skolan, så det var bara Kajsa som jag hämtade upp.

Sixten och Sally låg och sov så jag var tvungen att väcka dem för att åka och hämta Kajsa. Sen kom jag på att vi skulle åka till Apoteket för att köpa en salva så jag kan smörja upp tvillingarna för de är så torra.

Väl inne på ICA Maxi så kom jag på att vi kunde kolla på bokrean så vi gick in i affären och kikade på lite leksaker och handlade lite mat. Jag köper ju väldigt sällan färdigmat till tvillingarna men tänkte att Kajsa kunde ju få en korv efter vi handlat klart så jag köpte varsin förpackning med smoothie till tvillingarna.

Det finns så bra förpackningar som de kan hålla i själva och suga ur.

Jag skulle som sagt köpa salva till tvillingarna vilket jag gjorde på apoteket men lyckades handla för 1000kr inne på Maxi och ska jag vara helt ärlig vet jag inte riktigt vad jag köpte :p

Kajsa fick sig dock ett paraply med Blixten Mc Queen på och sedan hittade hon ett par lila svarta skor med paljetter på. Så hon fick välja skorna eller bok och så skotogig som hon är så valde hon skorna.

När vi handlat klart så ställer vi oss i korvkön och alla tre barnen är på bra humör så jag tänkte vara lite smart så jag ger Sixten och Sally deras smoothisar så kan de suga på dem och vara nöjda medan jag har fokus på Kajsa och hennes korv. SMART tänkt Mia.

Sally sitter i sittdelen på kundvagnen och Sixten står i vagnen.

Så hinner Kajsa fram till Sixten och plockar smoothien av honom för hon tänkte mata honom. Sixten vrålar utöver sig och blir jätte arg. Jag skyndar mig att ta förpackningen av Kajsa och ger den till Sixten.

Sixten är fly förbannad och viftar fram och tillbaka med förpackningen så det flyger smoothies över mig, över honom, över Kajsa, över sakerna i vagnen och inte helt omöjligt att de även hinner flyga på de andra som står i kön. Eftersom han viftar den fram och tillbaka så flyger det smoothies över oss på vägen tillbaka också.

Jag sliter den ur handen på Sixten som nu är ännu argare.

Jag försöker torka av oss, sakerna i vagnen, golvet och samtidigt be om ursäkt till de andra i kön och säga att jag hoppas verkligen de inte fick något på sig. Jag beställer korven och ser att där man hämtar upp korven finns det små muggar och en vattenkanna. PERFEKT vi ger den arga pojken lite vatten så kanske han blir nöjd.

Sixten skriker fortfarande i högaskyn blir förbannad på mig för att jag sträcker fram muggen mot honom, han slänger sig över muggen, försöker slita den ut min hand för att kunna kasta iväg den för att kunna visa hur arg han är.

Jag dricker upp nästan allt vatten och sedan tvingar jag fram muggen till pojken så han får känna att det finns vatten där i. Han dricker upp de sista dropparna och blir förbannad på nytt för det tog ju slut vatten eftersom jag druckit upp nästan allt för att han inte skulle kunna hälla ut det.

Jag tar korven och ger den till Kajsa och tar hennes mugg för att fylla med dricka. Men kom på att jag tar äppeljucie istället så mutar vi den arga Sixten som står och skriker öronbedövande, tårarna och snoret sprutar. Juicen var tydligen slut så det kom bara vatten, äh lika bra det tänkte jag och sätter på ett lock och tar ett sugrör. Sträcker fram det mot Sixten som blir tyst och suger på sugröret. Då händer det som inte får hända.
Vattnet kommer inte fram nog snabbt i sugröret så pojken tror att jag lurar honom så han försöker slita muggen ur min hand, vrålar allt vad han kan sliter ut sugröret och kastar iväg det.

Jag plockar ihop allt frågar Kajsa om hon kan tänka sig att äta sin korv i bilen så de andra kunderna får lite lugn och ro,

Kajsa försöker att muta det lilla monstret som vi har i kundvagnen så hon ger honom korvbröd som han kastar iväg. Så hon frågar om hon få ge honom korv. Pgr av saltet så känns det onödigt men en liten bit skadar väl inte. Så hon får det. Hon håller fram korven och Sixten blir tyst och tar hela korven av henne Kajsa skriker nej och sliter tillbaka den var på mistluren sätter igång IGEN Sixten skriker sliter av Kajsa korven och kastar iväg den för att visa hur arg han är.



In med alla barnen i bilen och skynda hem. När vi nästan är hemma och ska just in i en jätte skarp kurva med dålig sikt så går tempen upp i bilen så jag måste skynda till sidan av vägen och självklart när jag står där så kommer det en långtradare och en drös med bilar. När alla de passerat så testar jag starta bilen igen och tänker hellre pajar jag bilen än bli påkörd med barnen i bilen så jag lyckades köra in på en gård så jag kunde ringa efter hjälp.

Under tiden vi väntade så han så klart både mistluren och hans tvillingsyster stämma upp i allsång.


Ja ja det är tur det går bra i hockeyn iaf =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar