söndag 6 april 2014

Nu har lugnet lagt sig hos Familjen i kaos

Nu sover barnen. Vårt nattfrämmande stannade hela dagen och åkte hem nu ikväll efter hockeyn.

Så jag har stökat undan och torkat av golven så nu sitter jag och min feber här och känner lugnet. Ska nog snart bege mig mot sängen så man orkar sig upp imorgon och kanske är lite fräschare än vad man är nu.

Annars har helgen rullat förbi som vanligt. Denna helg bestod av snor, snor, snor och åter snor, grillning, kompisar, övernattning, spel, bilkollningar och lite annat smått och gott.

I Lördags så upptäckte jag att jag inte hade något bröd hemma till barnens frukost så jag hittade ett recept som var utan jäst.

5dl mjöl
1msk bakpulver
1/4 tsk salt
2msk sirap
2.5dl vatten

Så rör man ihop det och mjölar händerna klickar upp med en matsked och rullar dem till bollar (det behövs rätt mycket mjöl till rullningen)

10-12 minuter i ugnen som du har på 200grader.
Det blir 9 små frallor och alla försvann. Så idag ville barnen att jag skulle göra det igen så jag gjorde även en idag och de försvann lika snabbt =)

Super enkelt och jätte goda. Jag tog dock mindre sirap i dem idag för jag tyckte de vart för söta första gången.

Nu ska jag snart ta min feber och skutta i säng. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar