onsdag 12 mars 2014

Åkt runt


Mina barn får inte skolskjuts fast de har nästan 5km till skolan. På kommunen sa de att om det går en buss så får de åka med men de sätter inte in en buss enkom för tjejerna.

Det förstår jag ju och kollade, bussen passerar vår infart. Perfekt, vi sålde huset flyttade hit skolan börjar och då får vi avslag. Nä det skulle innebära en fördyring för kommunen att ge dem busskort. Till saken hör att det är en skolbuss som passerar vår infart (på skolbussen behöver man inget busskort) men enligt kommunen ryms inte min två barn i den nästan tomma bussen. OM jag däremot köper ett busskort till flickorna då rymmas de i bussen.

Helt sjukt. Summan av det hela är att jag varje morgon 07:50 packar in alla barnen i bilen, kör till skolan och lämnar av två barn åker sedan hem med de andra 2-3 barnen skyndar att få dem att sova så de hinner vakna och förhoppningsvis hinner sova en liten stund till efter lunchen för sen måste jag väcka dem för att vi ska hämta hem barnen 14:10

På måndag, onsdag och torsdag är Kajsa på förskolan så då ska även hon hämtas och lämnas.
Tack och lov så är personalen då bra så jag får ha henne lite mer än 15 timmar men då ser kommunen till att jag får betala 750kr i månaden för detta. Hade hon gått 15 timmar istället för 19 så hade hon varit gratis.

Men då hade jag fått lämna henne först kl 9 så då måste vi sitta i bilen och vänta en timma varje morgon istället.

Det känns inte riktigt hållbart. Iaf onsdagar så slutar de stora barnen olika tider så klart, så Julia slutar 12:50 och Maja 14:10 då brukar jag och Julia passa på att göra bort lite ärenden.
För annars hinner vi bara hem, klä av tvillingarna för att sedan klä på dem och åka iväg igen.

Idag körde vi runt och samlade upp saker som ska till Mathjälpen och till en liten familj i utkanten av Skellefteå. Så nu har jag köksstolar, mattor, kläder, lamor och en massa annat i bilen.

Tusen tack till er som hjälper oss hjälpa


Tyvärr fick jag bara träffa en av givarna men övriga gjorde som denna och ställde ut det i trapphuset så det var bara för mig att köra runt och lasta in i bilen.

Åter igen tusen tack till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar