måndag 31 mars 2014

Här är mitt kylskåp

Idag har jag rent varit effektiv. Innan jag körde barnen till skolan/förskolan så dammsög jag och torkade golven på nedervåningen.

Sen var jag och handlade lite (hade ju handlat via Ica maxis hemkörning men då varorna kommer efter 17 så var jag ju tvungen handla lite för dagen)

Sen hem och lägga tvillingarna, passade på att sitta med Mathjälpen när de sov. Sen när de vaknade vart det dax att göra lunch och busa på med dem, kl14 åkte vi för att hämta hem syskonen.

När vi om hem så gjorde vi läxor och käkade middag. I väntan på att de skulle komma med maten så städade jag kylen.

Förebild:


Sen gick jag lös på diskmaskinen och rengjorde alla filter och de där armarna som kör runt vattnet. Hade även beställt sånt där rengöringsmedel från Ica så nu kör jag en maskin med medel i. Sen kommer våran diskmaskin vara så ren att man kan äta där inne ;)

Efter det städade jag upp på vår bro. Vi har ju en bro med altan i ett så man kan förvara en del skräp där tyvärr.

Sen hade vi lite läxförhör här hemma och efter det så fixade barnen iordning kläder och träningskläder för morgondagen.

Efter det så lagade jag grinden till källartrappen, städade trappen och dammsög den och källaren.

Efter det gjorde jag iordning tvillingarna för kvällen och hade vällingmys med dem. Kl 19:15 hade jag fått säng alla barnen (äldsta ligger och spelar å ipaden) jag hann se första halvlek av hockeyn sen kom de med maten som jag packade in i kylen/frysen/skafferiet. 

Efter:

Nu ska jag slappa och se hockeyn för nu börjar andra perioden





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar