fredag 21 mars 2014

Cancer del 1

Tänkte jag skulle berätta lite om min cancer-resa.

Då det kommer bli ganska långt så tänkte jag dela upp allt i några delar så kan jag skriva när jag har lite tid att berätta.

Så hur det hela började.

Jag stod i duschen och tvålade in kroppen, när jag kom till halsen så upptäckte jag att det var som en knöl eller liknande där. Tänkte att den förmodligen skulle vara där och tänkte inte mer på det.

Detta var alltså i slutet av 2008.

Tiden gick och knölen var där, jag tyckte den var lite skämmig att ha men tänkte inte så där jätte mycket på den.

På våren 2009 så  upptäckte jag att knölen gick som att flytta på. Jag kunde trycka ner den så den försvann ner där vart nyckelbenet är under halsen.

På sommaren 2009 så gick det inte att få knölen att försvinna helt när jag tryckte ner den, nu efteråt så hör jag ju hur sjukt det låter och jag fattar inte att jag inte sökte hjälp.

Knölen gjorde inte ont så jag tänkte att den ska nog vara där.

Sen en dag så kom min mammas sambo med min cykel som han servat åt mig. Han ville att jag skulle testa cykla så jag fick känna om det kändes bra. Så jag cyklade en sväng och när jag kommer tillbaka så sitter han på bron och ser mig i profil och upp täcker då min knöl.

L: "Har du struma?"
Jag: "Vad är det?"
L: Ja tänkte på knölen du har på halsen.
Jag kastar upp handen mot halsen och kollar på honom med stora ögon och säger.
Jag: "Ska den inte vara där?!"

Sen blev det att ringa till Vårdcentralen så jag fick en tid där och när jag kommer in så får jag sätta mig på en stol så kollar sköterskan på min hals och säger.

Sköterskan: "Nä så där ska det inte se ut"

Sen fick jag åka hem och vänta på en kallelse till Umeå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar